Kochamy Polskę

to parodia teleturnieju Kocham Cię Polsko

Oto krótkie zasady

W tej zabawie gości dzielimy na kilka drużyn (zalecamy 2 drużyny ze względu na specyfikę niektórych rund) oraz wyłaniamy kapitanów drużyn.
Zabawa składa się z kilku wybranych przez Państwa rund, między innymi:

  1. 5 liter – 5 przedstawicieli drużyny zakłada okulary, przez które nic nie widać. Następnie otrzymują oni pięć przestrzennych liter. Ich zadaniem jest rozróżnić za pomocą dotyku, jakie są to litery, a następnie ułożyć hasło na podstawie trzech wskazówek, poprzez poprawne ułożenie liter. Po poprawnym ułożeniu, jedna bądź dwie z liter jest wymieniana, a zadanie rozpoczyna się od początku. Runda trwa po 2-3 minuty dla każdej z drużyn. Za każde poprawnie ułożone hasło drużyna otrzymuje punkty.
  2. Muzyczna licytacja – prowadzący podaje tytuł piosenki oraz liczbę wersów do zaśpiewania. Drużyny muszą zadeklarować, ile wersów danego przeboju są w stanie zaśpiewać. Jeśli drużyna pomyli się, cała wylicytowana pula punktów przechodzi na konto przeciwników.
  3. Kalambury – kapitan drużyny opowiada o osobie, przedmiocie, zwierzęciu, zabytku lub roślinie, której nazwę widzi na kartce podanej przez prowadzącego. Jego drużyna musi odgadnąć te hasła. Za każde poprawnie odgadnięte hasło drużyna otrzymuje punkty. Na odgadnięcie haseł są przewidziane dwie minuty.
  4. Podaj dalej - konkurencja polega na tym, że w kręgu złożonym na przemian z zawodników obu drużyn krąży wybuchowa paczka. Można ją przekazać dalej tylko wtedy, gdy poprawnie udzieli się odpowiedzi na pytanie, za które dostaje się punkty. Wszystkie punkty wygrywa ta drużyna, u której uczestnika paczka nie wybuchnie.
  5. Cytaty Filmowe - członkowie drużyn po obejrzeniu materiału filmowego, odpowiadają na pytanie z nim związane.
  6. Co na to ludzie? - w tej rundzie, przy specjalnym pulpicie znajdują się dwaj gracze (po jednym z każdej drużyny). Zasady nawiązują do programu Familiada. Zadaniem uczestników jest najszybsze wciśnięcie przycisku po usłyszeniu pytania, a następnie określenie najczęściej udzielanej odpowiedzi przez ankietowanych. Gracz, który udzieli wyżej punktowanej odpowiedzi pozostaje w grze. Gracze, którzy odpadli są zastępowani przez kolejne osoby z drużyny. Wygrywa drużyna, której zawodnik pozostanie przy pulpicie.
  7. Kto da więcej? - runda finałowa polega na odgadywaniu pytań dotyczących gustów, upodobań i przyzwyczajeń Polaków. Jedna drużyna podaje przybliżoną liczbę dotyczącą odpowiedzi na pytanie, natomiast druga drużyna określa czy prawidłowa liczba jest większa czy mniejsz od zadeklarowanej.
Każda runda przedzielana jest krótkim konkursem "Jaka to piosenka", gdzie drużyny za pomocą pilotów odgadują tytuł prezentowanej piosenki.